Trip 2013 - Day 5 (Lake Hawea-Omarama-Cheviot)

Perjalanan dari Lake Hawea ke Cheviot melalui Omarama agak memenatkan kerana kami perlu mengikut jadual feri di Pelabuhan Picton yang akan berlepas pada jam 5 petang. Kami tiba di camp site Cheviot Motel & Holiday Park pada jam 8 pagi untuk berehat, membersihkan diri dan makan pagi dan seterusnya meneruskan perjalanan ke Picton. Seperti biasa, makanan disediakan oleh petugas-petugas UH untuk ke semua perserta konvoi.

Pemandangan di Omarama
(source:http://www.nzonline.org.nz/nzo/destinations/omarama)
Makan pagi di Cheviot
Perjalanan dari Cheviot menuju ke Pelabuhan Picton ini adalah melalui laluan asal kami sewaktu menuju ke Cheviot dari Pulau Utara tempoh hari. Perjalanan ini mengambil masa kira-kira 3 jam dan kami telah selamat tiba pada jam 4 petang di Pelabuhan Piction dan menaiki feri ke Pulau Utara pada jam 7 malam.

Setibanya di Pelabuhan Wellington di Pulau Utara, pasukan konvoi terus bergerak ke satu lagi cam site di Wairakie untuk bermalam dan seterusnya melawat satu lagi destinasi pelancongan tumpuan di sana.